donderdag 29 april 2010

Onze vakantiereis is begonnen en de vliegreis naar New York en Fort Lauderdale is prima gegaan, behalve dat we in New York even slecht weer hadden en een rondje extra moesten vliegen.
We hebben een goed hotel en hebben op zichzelf goed geslapen, maar natuurlijk wel veel last van het tijdsverschil.Ik was dus woensdagochtend wel weer erg vroeg wakker en ben ook al met Johan aan het Skypen geweest (wat een uitvinding is dat) want mijn mobiel doet het hier dus gewoon niet. Het is dus ook prima dat er internet bestaat en dat ik kan mailen. Ook natuurlijk foto’s er bijvoegen zou leuk zijn, maar jammergenoeg schijnt dat nu net niet te lukken. Het weer is lekker en kunnen we hier echt niet zonder airco.
Woensdag hebben we Fort Lauderdale verder bekeken, we zijn wel blij met zo'n dagje extra hier want dan kunnen we wel een beetje bijkomen van zo'n lange dag gisteren. We zijn toch bijna 24 uur op de been geweest (ook al heb ik toch behoorlijk kunnen slapen in het vliegtuig).
Fort Lauderdale is een behoorlijke plaats en zijn we gisteren de hele dag met water taxi’s op weg geweest. Het is een beetje het Venetie van Amerika, maar dan ook niet met gondels maar met jachten. Pffft en wat voor een jachten en huizen zie je hier. Bijvoorbeeld hij een bootje voor de deur en zij ook, maar dan net iets kleiner.
We hebben veel gelopen en dan met het zonnetje van hier er bij, dan kan je je wel indenken hoe mijn neus er nu uitziet en ik blij was dat ik aftersun meegenomen had.
Gisteravond weer lekker gegeten in een tentje aan de overkant, spareribs en mais. Ik heb er ook maar brood bij genomen, want tegenwoordig hebben ze hier volgens mij overal patat bij. Willem een Budweiser en ik een wit wijntje, van de zon vallen mijn rode wangen nu toch niet op.
Vanmorgen natuurlijk ook wel weer vroeg wakker, maar toch iets later als gisteren en heb ik al weer thee en koffie gezet. Na het ontbijt gaan we de koffers weer pakken en vertrekken we naar de boot. Ik ben heel benieuwd hoe dat allemaal zal zijn.
Een paar andere interessante sites zijn:
http://www.princess.com/bridgecams/ip/island_bridgecam.html dit is dan de webcam van het schip. Vervolgens dan ook nog de sluizen van het Panama kanaal zelf http://www.pancanal.com/eng/photo/camera-java.html.
Het is allemaal reuze spannend en tsjee wat zullen we allemaal veel gaan mee maken denk ik, ik ben benieuwd of ik wel zeebenen heb. Ik zal jullie in ieder geval een beetje proberen op de hoogte te houden van het wel en wee van onze persoontjes.