dinsdag 18 mei 2010

Weer in Grand Rapids, Michigan

Hallo allemaal,

Vrijdag 14 mei zijn we uiteindelijk in Los Angeles weer van boord gegaan. We hebben een geweldige cruise gehad en is het zeker voor herhaling vatbaar.
De douane kostte heel veel tijd en ik ben blij dat wij op dat moment geen vliegtuig hoefden te halen. Sommigen stonden om kwart voor 10 nog in de rij, op z'n minst was het nog een half uur rijden naar het vliegveld van Los Angeles en tsja als je vliegtuig dan om 11 uur zou moeten vertrekken, dan zou ik het toch wel knap benauwd gehad hebben. Wij hadden in ieder geval voor 2 nachten in Los Angeles een hotel geboekt, wij hebben ons naar het vliegveld laten brengen, zodat de taxibus van het hotel ons daar op zou kunnen halen. We kwamen dus aardig op tijd aan en hadden we de hele middag nog voor ons zelf. We zijn toen op aanraden van de buschauffeur met de gewone bus naar Santa Monica geweest.
Santa Monica is het einde van Route66 en was leuk om te zien. Het is een badplaats met een heel beroemde Santa Monica Pier met achtbaan, een Santa Monica Boulevard met erg leuke winkels en veel andere activiteiten. We hebben er een aantal uren door kunnen brengen, maar het was fris en dat was niet bevorderlijk voor het geluid van een schorre kikker wat ik uit kon brengen. De sufferds zoals wij dan ook kunnen zijn waren dan ook erg overmoedig zonder jas de deur uitgegaan. We hebben 's middags daar ook gegeten en zijn we later dan weer met de bus naar het hotel terug gegaan. We waren 's morgens vanaf 5 uur al op, dus 's avonds hadden we niet veel puf meer en zijn we in het hotel gebleven om op tijd te gaan slapen. Men had ons geattendeerd op een excursie die we de volgende dag zouden kunnen nemen om LA te gaan zien. Dat wilden we natuurlijk wel, lekker toeristisch maar dan zagen we tenminste wel weer heel veel dingen van zo'n grote stad. We gingen de hele dag met een klein busje op stap met mensen uit Australie, Philipijnen, Engelsen en was het ook nu weer een heel gemeleerd gezelschap te noemen.
Als eerste deden we Venice Beach aan, een prachtig strand wat heel erg bekend staat voor de surfers en waar de serie Baywatch dan ook opgenomen is. Pamela Anderson hebben we niet kunnen zien, wij zijn dan ook verder geen surfers, maar de serie kennen we dan wel. Daarna deden we Santa Monica ook weer aan, maar daar waren we gisteren dan al op eigen gelegenheid geweest. Vervolgens zijn we dan (soms wel allemaal in een rap tempo) naar gereden en dat is echt allemaal heel luxe te noemen daar. Ook echt zoals je het daar in de films ziet met winkels, waar ik me denk ik niet zou durven te vertonen. Je gaat in ieder geval met de tour er snel door heen en was het niet gemakkelijk om foto's te maken. Daarna zijn we richting Hollywood gereden, Ja hoor HET Hollywood waar alles kan.
Waar je DarthVader van StarWars ziet lopen, Batman en Spiderman, zelfs Elvis en Michael Jackson zijn nog aanwezig. Natuurlijk is het een business op zichzelf daar om met een beroemdheid op de foto te komen en tsjee druk dat het daar was. Het was leuk om daar ook werkelijk al de sterren te zien, ach de beroemdste van John Wayne hebben wij natuurlijk gemist, maar Robbie Williams en Barbara Streisand of Tom Selleck en Sharon Stone en al die andere voor ons onbekende namen waren wel grappig om te zien. Ik was aardig trots op die van Barbara Streisand, dat ik die niet gemist had, maar de chauffeur vond dat maar niks, hij schijnt wel aardig wat beroemdheden tegen gekomen te zijn en zij was dus klaarblijkelijk niet een favoriet.
We zijn nog naar diverse andere belangrijke bezienswaardigheden geweest zoals het bekende Walt Disney Theater, China Town en Olivera Street. Het was echt leuk om al deze highlights van zo'n grote stad te kunnen zien, ook al was het op 1 dag en werkelijk in een sneltreinvaart.

's Avonds zijn we na het diner tijdig het bed in gedoken. De volgende dag ging de wekker al weer om 5 uur, omdat we om 8 uur al weer zouden gaan vliegen.
Het is werkelijk allemaal weer prima gegaan en via een erg korte tussenstop in Minneapolis zijn we 's middags om 16.50 uur in Grand Rapids aangekomen. Patricia en Greg stonden ons gelukkig op te wachten en was ik blij dat ik de juiste tijd door had gegeven van onze aankomst. In eerste instantie zouden we veel later aankomen, maar dat was gewijzigd en hadden we dat klaarblijkelijk vergeten door te geven. Het was in ieder geval weer een gevoel van thuiskomen en het voelde dan ook echt geweldig. Even later kwamen David en Valerie dan ook met de 2 kleine meidjes en oei bij Sylvia was het even de kat uit de boom kijken, maar was het al gauw goed. Sylvia is nu 19 maanden en echt een lekker ding. Veda is een lekker klein moppie van bijna 4 maanden en ik ben blij dat ik ze nu weer eens zien kan.
Op dit moment is het nu wat Nederlandse tijd betreft 12 uur in de middag en hier is het 6 uur in de morgen. Ik kon niet goed slapen en ben ik maar wat met mijn blog gaan schrijven van de afgelopen dagen. Gisteren zijn we dan naar het museum geweest, vandaag 18 mei is Patricia jarig en gaan we naar Scotville toe en heb ik dus werkelijk nog veel meer te schrijven.





Ik ga nu toch nog maar weer even op bed liggen en eventjes te gaan slapen, want het is zo 8 uur dat we het bed uit moeten denk ik.
De rest horen jullie dan wel weer.
Groetjes, Ria en Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten